Publicatie halfjaarcijfers Ausnutria

Vandaag rapporteerde Ausnutria Dairy Corporation Ltd., moederorganisatie van Ausnutria Hyproca B.V., haar halfjaarcijfers. In deze eerste zes maanden van het jaar boekte de onderneming een winst van 20,1 miljoen euro (RMB 153,3 miljoen). Een stijging van 51 procent in vergelijking met dezelfde periode 2016. De omzet steeg met ruim 36 procent, van 164 miljoen euro (RMB 1.251 miljoen) naar 223 miljoen euro (RMB 1.702,9 miljoen).

 

 

2017

Stijging

2016

Omzet 1e halfjaar

223  miljoen euro

36  procent

164 miljoen euro

Netto winst 1e halfjaar

20,1 miljoen euro

51 procent

13,3 miljoen euro


Ausnutria geeft aan dat de groei van de financiële resultaten voornamelijk toe te schrijven is aan verdere groei van de omzet en marktpositie van haar eigen merken baby- en kindervoeding in China en de wereldwijde groei van haar merk Kabrita; baby- en kindervoeding gebaseerd op geitenmelk. De omzet van de eigen merken steeg in 2017 naar 69,8 procent (2016 63,3 procent) van de totale omzet en versterkt daarmee het fundament van de onderneming.

Toekomst

De onderneming verwacht dat de groei zich voort zal zetten in de tweede helft van het jaar. Daarvoor is de nieuwe Chinese wetgeving, die per 1 januari 2018 van kracht wordt, een belangrijke uitdaging. Een eis in deze nieuwe wetgeving is dat iedere geregistreerde fabriek straks nog maar drie merken naar China mag exporteren. De organisatie werkt hard aan het verkrijgen van de benodigde registratiecertificaten voor haar merken.

Ook de nieuwe productielocatie in Heerenveen zal straks produceren voor o.a. de Chinese markt. In de nieuwe fabriek vinden de laatste afrondingen plaats en is de validatie opgestart. Verwacht wordt dat in het vierde kwartaal de eerste commerciële productie van de lijnen komt.

<< terug naar overzicht