31

Maatschappelijk betrokken en duurzaam

Ausnutria Hyproca volgt haar missie, rekening houdend met de maatschappij waarin de organisatie actief is. Daarbij heeft Ausnutria Hyproca niet alleen oog voor de mogelijkheden, maar ook een bewustzijn van haar verantwoordelijkheden in de markt.

Er is een stijgende behoefte aan kwalitatief hoogwaardige flesvoeding. Dit is een delicate en veeleisende markt. Opgroeiende kinderen zijn kwetsbaar. Toegang tot de juiste voeding is essentieel voor hun ontwikkeling. De productie van en toegang bieden tot gezonde en nutritionele kindervoeding is de kernactiviteit van onze organisatie.

De meest gezonde en nutritionele babyvoeding is in de eerste plaats borstvoeding. Wij steunen dan ook uitsluitend borstvoeding voor de eerste zes maanden van het leven van een baby, conform de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). We zijn ook voorstander van borstvoeding voor een zo lang mogelijke periode daarna. Maar voor baby's die geen borstvoeding krijgen, bieden wij kwalitatief hoogwaardige flesvoeding.

De kwaliteitsgedachte  van ons bedrijf past bij de vraag van de samenleving naar duurzaamheid. Wij hebben een lange ervaring in onze markt en werken voortdurend aan verbetering van efficiëntie in onze bedrijfsvoering. We streven ernaar om bij de inkoop van onze grondstoffen, de vervaardiging en distributie van onze producten, gevolgen voor het milieu te beperken door onze werkwijzen te optimaliseren.

Ook willen wij bijdragen aan het verbeteren van de toegang tot voeding en daarmee een bijdrage leveren aan de gezondheid, welvaart en levenskwaliteit in de samenlevingen waar we actief zijn. Om uiteindelijk een langdurige waardevermeerdering te creëren voor zowel de samenlevingen waarin we actief zijn, als onze klanten, medewerkers en investeerders.