Ausnutria Hyproca zet belangrijke stappen voor export onder nieuwe Chinese wetgeving

 

De China Food and Drug Administration (CFDA) maakte 14 november bekend dat twee merken van babyvoedingsbedrijf Ausnutria Hyproca het registratiecertificaat voor kindervoeding in China hebben verkregen. Recent werden ook de twee nieuwe babyvoedingsfabrieken van de organisatie officieel goedgekeurd door de Chinese autoriteiten. Met het bereiken van deze mijlpalen zet de onderneming belangrijke stappen voor haar toekomst op de Chinese markt.

Aanscherping wetgeving

De Chinese overheid werkte de afgelopen jaren hard aan de aanscherping van regels voor verkoop van babyvoeding in China. In 2014 werden alle babyvoedingsfabrieken in o.a. Nederland gecontroleerd o.b.v. de aangescherpte Chinese eisen. Bart van der Meer, CEO Ausnutria Hyproca: “In 2014 zijn onze fabrieken in Ommen, Kampen en Leeuwarden goedgekeurd. Eind vorige maand vond de audit van onze nieuwe fabrieken in Heerenveen plaats en bereikte ons het nieuws dat ook deze fabrieken zijn goedgekeurd voor export naar China.”

Registratie merken

Naast de certificering van de fabrieken, moeten vanaf 2018 ook alle merken babyvoeding die worden verkocht in China zijn geregistreerd. Bart van der Meer: “Voor deze registraties moeten uitgebreide dossiers aan informatie worden aangeleverd. Ons team werkt sinds 2016 samen met collega’s in China aan het voorbereiden van deze dossiers. De eerste twee merken waarvoor wij een aanvraag hebben ingediend, zijn nu goedgekeurd.”

Het betreft de merken Kabrita (YueBai) en Hyproca Hollory. Kabrita is babyvoeding op basis van geitenmelk. Het merk is in de afgelopen jaren erg gegroeid. Inmiddels is het wereldwijd beschikbaar. Hyproca is babyvoeding op basis van koemelk.

De organisatie is bezig met de registratie van meer merken voor China. Bart van der Meer: “Nu de eerste twee aanvragen zijn goedgekeurd, geeft dat extra vertrouwen voor de toekomst. Het hele registratieproces voor zowel onze fabrieken als onze merken, is een intensief en veelomvattend traject dat veel inzet vraagt van de teams binnen onze organisatie. Wij zijn dan ook erg trots op dit resultaat.”

Resultaten eerste negen maanden

Maandag publiceerde moederorganisatie Ausnutria Dairy Corporation Ltd. tevens haar resultaten t/m het derde kwartaal. De winst over de eerste negen maanden stijgt met 58,9% naar €28,1 miljoen bij een omzetstijging van 44,2%, naar €347,3 miljoen, ten opzichte van 2016.

<< terug naar overzicht